Lesson Notes for Myself (1)



အဂၤလိပ္လိုု responce ဆိုုတဲ့ တုုန္႕ျပန္မွဳ ဆိုုတာ သက္ေရာက္မွဳ တခုုအတြက္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မွဳ တခုု ျပန္ေပးလိုုက္ျခင္းလုိ႕ သတ္မွတ္လိုု႕ ရပါသည္ ။

တုုန္႕ျပန္မွဳ ဆိုုတာ လက္တုုန္႕ျပန္ျခင္း ၊ ႏွဳတ္မွ ေျဖၾကားျခင္း ၊ ကိုုယ္အမူအယာျဖင့္ ေျဖၾကားျခင္း ၊ မ်က္လံုုးအၾကည့္ျဖင့္ နားလည္ေၾကာင္း ျပဆိုုျခင္းတိုု႕အျပင္ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းတုုိ႕လည္း ပါဝင္သည္ ။

တဘက္သားရဲ႕ တည္ရွိမွဳကိုု အေလးဂရုုျပဳျခင္း အား ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေျပာရမယ္ ဆိုုရင္ အဖက္လုုပ္ျခင္းျဖစ္သည္ ။

တိုုင္မွတ္လိုု႕ ႏွပ္ေခ်းေတာင္ မသုုတ္ဘူး ဟုု ေျပာတတ္ေသာသူအမ်ားအား က်မအျမင္မွာေတာ့ အလြန္ Ruthless ျဖစ္ေသာ meatured စိတ္မရွိေသာ လူတိုု႕၏အျပဳအမူျဖစ္ပါသည္ ။ မိမိကိုုယ္တိုုင္ရဲ႕ တည္ရွိျဖစ္တည္မွဳ သည္ အလြန္အေရးၾကီးသည္ဟုု ယူဆသင့္ပါက တဘက္သား၏ တည္ရွိမွဳသည္လည္း အေရးပါသင့္ပါသည္ ။

မိမိမွာ ေျပာဆိုုခြင့္ ရွိသင့္လ်င္ သူသည္လည္း ရွိရေပမည္ ။ မိမိမွာ ဆာေလာင္ခြင့္ရွိလ်င္ သူသည္လဲ ရွိရေပမည္ ။ မိမိမွာ နားေနခြင့္ရွိလ်င္ သူသည္လဲ ထိုု႕အတူျဖစ္ရေပမည္ ။

ဆင္လဲ ဆင္ အေလ်ာက္ ပရြက္ဆိတ္လဲ ပရြက္ဆိတ္အေလ်ာက္ျဖစ္တည္မွဳ ၊ ရွင္သန္မွဳ အတြက္ ရုုန္းကန္မွဳတိုု႕ ရွိပါသည္ ။ ဆင္ကိုုလဲ ေလးစားသလိုု ပရြက္ဆိတ္ကိုုလည္းေလးစားသင့္ေပသည္ ။

အဆူအၾကံဳ အနိမ့္အျမင့္ အေရာင္အရြယ္ ကိုုးကြယ္မွဳ ရိုုးရာ ဘယ္အရာ ကိုုမွ မခြဲျခား မဆက္ဆံသင့္ေပ ။ မိမိကစ ေလးစားမွဳကိုု ျပသင့္ေပသည္ ။ မိမိကစ၍ေလးစားမွဳကိုု ျပတတ္ေသာ သူမ်ားသည္ လူသားစိတ္အျပည့္ရွိသူမ်ား ျဖစ္သည္ ။

Discrimination ဆိုုတာ suburban ျဖစ္သည္ ။ Generous သည္ urban ျဖစ္သည္ ။ ခြဲျခားတတ္သူမ်ားသည္ ေခတ္မမီေသာသူမ်ားျဖစ္သည္ ။ အမုုန္းတရားသည္ Discrimination မွ အစျပဳသည္ ။ Discrimination သည္ luck of sympathy ကိုုယ္ခ်င္းစာတရား ခ်ိဳ႕တဲ့ ပ်က္ကြက္ျခင္းမွ စတင္သည္ ။ Luck of Sympathy ကိုုယ္ခ်င္းစာတရား ခ်ိဳ႕တဲ့ပ်က္ကြက္ျခင္းသည္ ။ Narrow minded အျမင္ အယူအဆ က်ဥ္းေျမာင္းျခင္းမွ စတင္သည္ ။

အျမင္က်ဥ္းေသာ သူသည္ အယူအစြဲသန္သည္ ။

ဘုုရားေဟာေသာ ေမတၱသုုတ္ေတာ္တြင္

ကရဏီယ မတၳကုုသေလန
ယႏၱ သႏၱံ အဘိ သေမစၥ
သေကၠာ ဥဇူစ သုုဟူဇူစ
သုုဝေစာ စႆ မုဒု အနတိမာနီ ။

ျငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေသာ ၊ အမွန္ကိုု ေဖာက္ထြင္း သိျမင္၍ ပညာျဖင့္ယွဥ္ေသာ အေတြးအေခၚျဖင့္ ေနထိုုင္လိုုေသာ ပုုဂၢိဳလ္သည္ ေျဖာင့္မတ္ရမည္ ၊ အလြန္ေျဖာင့္မတ္ရမည္ ၊ ဆိုုဆံုုးမလြယ္ရမည္ ၊ နူးညံ့ေပ်ာ့ေျပာင္းရမည္ ။

ဟုု ေဟာခဲ့သည္ ။

ေခါင္းမာသူမ်ား မပါေခ် ၊ အျမင္က်ဥ္းေသာ သူမ်ားကိုု အားမေပးေခ် ။

လူတိုုင္းမွာ ဆ႒မအာရံုဆိုုတာ ရွိေလသည္ ။ ပုုဂၢိဳလ္ေစာင့္ေရွာက္ေသာေၾကာင့္ ရလာေသာ ဣထၳိပတ္ တမ်ိဳး မဟုုတ္ေပ ။ သူတထူး၏ မ်က္ႏွာျပင္ ၾကြက္သား မ်ား ၏ လွဳပ္ရွားပံုု ၊ မ်က္လံုုးတြင္းမွ လ်ွပ္ပ်က္သြားေသာ အေရာင္၏ ေျပာင္းလဲပံုု၊ အာဂေလာင္ အတြင္းမွ ၾကြက္သား အဆင့္ဆင့္ကိုု ျဖတ္သန္းလာေသာ အသံ Tone ၏ အနိမ့္အျမင့္ တိုု႕သာမက တိတ္ဆိတ္မွဳမ်ားက အစ က်က္မိေနေသာ သူမ်ားသည္ ထက္ျမက္ေသာ ဆ႒မအာရံုု ကိုု ပိုုင္ဆိုုင္ၾကေလသည္ ။ ထိုုဆ႒မအာရံုုကိုု အမွဳမဲ့ အမွတ္မဲ့ ေနတတ္သူမ်ားမွလြဲ၍ အခ်ိဳ႕တိရစၦာန္ကေလးမ်ားကပါ ပိုုင္ဆိုုင္ၾကေလသည္ ။

ထိုု႕ေၾကာင့္ မကၽြမ္းက်င္လွ်င္ ဟန္မေဆာင္သင့္ေပ ။

Do not underestimate one's six sense or overestimate it.

အထင္လဲ မေသးပါနဲ႕ အထင္လဲ မၾကီးပါနဲ႕ ။ လူတေယာက္၏ ဘဝတြင္ သင္ျမင္ရေသာ အပိုုင္းသည္ ေရေပၚမွာ ေပၚေနေသာ ကၽြန္းတခုု၏ အစိတ္အပိုုင္း တခုုကဲ့သိုု႕ျဖစ္သည္ ။ ငါထင္တဲ့ အတိုုင္းပဲ ဆိုုေသာ စကားသည္ ေတာ္ေတာ္ ဟာသေျမာက္ေသာ စကားျဖစ္သည္ ။

ျမင္ျမင္ျခင္းခ်စ္မိသူတိုု႕ မုုန္းမိသူတိုု႕သည္ ဗဟုုသုုတခ်ိဳ႕တဲ့ေသာ အရပ္မွာပဲရွိေတာ့သည္ ။ expect the unexpected ဆိုုေသာစကားသည္ အျမင္က်ယ္ေသာ စကားျဖစ္သည္ ။

ခ်စ္ျခင္းႏွင့္ မုန္းျခင္းတို႕ကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္သူသည္ ေမတၱာ ဆိုုေသာ စကားလံုးကိုျမင္ေတြ႕ခံစားမိေပမည္ ။

 ေမတၱာ တရား ေခါင္းပါးေသာသူမ်ားသည္ အထင္ၾကီးသင့္ေသာ သူမ်ား မဟုုတ္ေပ ။ မုုန္းျခင္းေရာ ခ်စ္ျခင္းပါ အဂတိျဖစ္သည္ ။ အဂတိ မပါပဲ ေနထိုုင္ရန္ အလြန္ခက္ခဲေသာ အရာ မဟုုတ္ပါ ။ သင္၏စိတ္တြင္ တရားတခုုသာ ကိန္းေအာင္းဘိုု႕ လိုုအပ္ပါသည္ ။ အဲဒါက အမွန္တရားကိုု ဦးစားေပးေသာစိတ္ ျဖစ္ပါသည္ ။

ဒါေပမယ့္ အမွန္တရားသည္ အျမဲမွန္ေသာ အရာေတာ့ မဟုုတ္ပါေခ် ။

သင့္၏မိဘ ေဆြမ်ိဳး အသိုုင္းအဝိုုင္း သူငယ္ခ်င္း အေဖာ္တိုု႕ကိုုသာ ေမတၱာထားရန္မဟုုတ္ ။ ျဖစ္တည္မွဳ ( existance ) အားလံုုးကိုု ၾကည္လင္စြာ လက္ခံ ရန္ျဖစ္သည္ ။ အရာအားလံုုးသည္ သူ႕သေဘာသူေဆာင္သည္ ။

(existence )ျဖစ္တည္မွဳ ရွိေသာ အရာအားလံုုးသည္ ေလးစားသင့္ေသာ အရာပင္ျဖစ္ပါသည္ ။ အဖက္လုုပ္ရန္ထိုုက္တန္သည္ ။ တဘက္သား၏ ရပ္တည္မွဳကိုု အေလး မထားတတ္ေသာသူသည္ ။ ရွင္ဘုုရင္ပင္ျဖစ္လင့္ ကစား ဆရာတဆူပင္ျဖစ္လင့္ကစား ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးမ ၏ ေလးစားမွဳ ဘယ္ေသာအခါမွ ရလိမ့္မည္ မဟုုတ္ပါေခ် ။

အမွန္ကေတာ့ ဒီလိုုလူသည္ ေလာက တခုုလံုုး၏ အမွန္တရားကိုု မဆိုုလင့္ သာမာန္ အမွန္တရားေလး တခုုကိုုေတာင္ ဆင္ျခင္တတ္ေသာ စြမ္းရည္ ခ်ိဳ႕တဲ့ေသာေၾကာင့္ သနားစရာ ေကာင္းသူမ်ားျဖစ္သည္ ။

ေလာကၾကီးတြင္ က်င္လည္ေနေသာ လူမ်ားသည္ မစင္တြင္းၾကီးထဲမွ ေလာက္ေကာင္မ်ားဘဝကေန လာသူမ်ားျဖစ္ပါသည္ ။ ေလာက္ျခင္း အတူူတူ သူ၏ အလ်ားက ပိုုေရွ(ရွည္)သည္ ။ ငါ၏ အလ်ားက ပိုုေရွ(ရွည္) သည္ဟုု တိုုင္းတာေနပါလ်င္ ရွက္ဖြယ္ရာ တခုုသာ ျဖစ္သည္ ။

တဘက္သားကိုု အထင္အျမင္ေသးေသာ အခါ အထင္ေသးခံရသူသည္ အထင္ေသးေသာသူေလာက္ သနားစရာ မေကာင္းပါေခ် ။ သင္သည္ မႏွစ္သက္ေသာ အရာ တခုုကိုု မၾကားျခင္ မျမင္ျခင္ေသာေၾကာင့္ မ်က္ေစ့ကိုု ပိတ္ နားကိုုပိတ္ထားပါက ထိုုအရာအေပၚတြင္ မ်က္ေစ့ဖြင့္ နားစြင့္ေနသူတိုု႕ထက္ ေနာက္ေကာက္က်မည္သာျဖစ္သည္ ။


ေလာကၾကီးအတြက္ အေယာက္တိုုင္း အရာရာတိုုင္း၏ အရည္အခ်င္း စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ားကိုု လိုုအပ္သည့္ အတြက္ useless တေယာက္မွ မပါေခ် ။


ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ



ေရးသူ


P.S လူတဦးတေယာက္ အတြက္ မဆိုုလိုု အပစ္ပယ္ခံလူ အားလံုုးအတြက္ ေမတၱာျဖင့္ေရးပါသည္ ။

Comments

  1. မွတ္သားစရာေလးေတြမွတ္သားသြားတယ္သူငယ္ခ်င္း...

    ReplyDelete
  2. လူတိုင္း သူ႔ေနရာနဲ႔သူ အသံုးက်တာပဲ၊ လူတိုင္းမွာ သူ႕ကိုလုိုအပ္သူ အနည္းဆံုး တေယာက္ေတာ့ ႐ွိတယ္... ဆက္ေရး သူငယ္ခ်င္း..

    ReplyDelete
  3. ေက်းဇူးတင္ပါဒယ္.... တယ္ခ်င္းတုုိ႕ေရ... :D :)

    ReplyDelete
  4. expect the unexpected... (Y) I think it's a little hard for me :D :)

    ReplyDelete
  5. ငုုတ္တုုတ္ေမ့ေနတာေပါ့ ခ်င္းေလးက ဟိဟိ

    ReplyDelete
  6. ျဖစ္တည္မွဳ ရွိေသာ အရာအားလံုုးသည္ ေလးစားသင့္ေသာ အရာပင္ျဖစ္ပါသည္ ။
    မွန္လိုက္တာ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. လာလည္တာ ေက်းဇူးပါ သူငယ္ခ်င္း လသာည

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

သံဘယ္လိုုခ်မလဲ

သံေကာင္ တုုတ္ေကာင္ ေလွ်ာ့မတြက္ေစလိုု

စေကာ့ေစ်းမွာ ခ်ာလည္လည္